תבנית:גאולה ומשיח/ד' תמוז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מנחם מענדל.ק (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "{{ציטוט|"אמרו רבותינו זיכרונם לברכה "התורה שאדם למד בעולם הזה הבל הוא לפני תורתו של משיח". והנה, אין לומר ׁשהתורה ׁשאדם למד בעולם הזה ּתתבטל לעתיד לבוא (חס ושלום), אלא הפירוש ד"הבל" הוא - בערך וביחס לתורתו של משיח. וראיה לדבר: איתא במדרש בעניין "ז' הבלים שאמר ק...") |
מנחם מענדל.ק (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ציטוט|"אמרו רבותינו זיכרונם לברכה "התורה שאדם למד בעולם הזה הבל הוא לפני תורתו של משיח". והנה, אין לומר ׁשהתורה ׁשאדם למד בעולם | {{ציטוט|"אמרו רבותינו זיכרונם לברכה "התורה שאדם למד בעולם הזה הבל הוא לפני תורתו של משיח". והנה, אין לומר ׁשהתורה ׁשאדם למד בעולם הזהּ תתבטל לעתיד לבוא (חס ושלום), אלא הפירוש ד"הבל" הוא - בערך וביחס לתורתו של משיח. וראיה לדבר: איתא במדרש בעניין "ז' הבלים שאמר קהלת", שהם "כנגד שבעת ימי בראשית", שבהם נברא העולם כולו, כולל - ארץ ישראל ובית המקדש כו'. וידוע גם גודל העילוי ד"הבל פיהם של תינוקות של בית רבן" - שעל זה מתקיים העולם. ומזה מובן גם בעניננו - שהענין ד"הבל היא לפני תורתו של משיח", אינו פוגע חס ושלום בגודל חשיבות הדבר."|מקור=[[לקוטי שיחות]] חכ"א עמ' 280.}} | ||
גרסה אחרונה מ־02:13, 10 ביולי 2024
"אמרו רבותינו זיכרונם לברכה "התורה שאדם למד בעולם הזה הבל הוא לפני תורתו של משיח". והנה, אין לומר ׁשהתורה ׁשאדם למד בעולם הזהּ תתבטל לעתיד לבוא (חס ושלום), אלא הפירוש ד"הבל" הוא - בערך וביחס לתורתו של משיח. וראיה לדבר: איתא במדרש בעניין "ז' הבלים שאמר קהלת", שהם "כנגד שבעת ימי בראשית", שבהם נברא העולם כולו, כולל - ארץ ישראל ובית המקדש כו'. וידוע גם גודל העילוי ד"הבל פיהם של תינוקות של בית רבן" - שעל זה מתקיים העולם. ומזה מובן גם בעניננו - שהענין ד"הבל היא לפני תורתו של משיח", אינו פוגע חס ושלום בגודל חשיבות הדבר."
— לקוטי שיחות חכ"א עמ' 280.