עמוד ראשי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דציטוט, מאגר ציטוטים חב"דים חופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 39: שורה 39:
{{עמוד ראשי/תיבה
{{עמוד ראשי/תיבה
|שם=גאולה ומשיח
|שם=גאולה ומשיח
|תמונה=[[קובץ:היום יום גאולה ומשיח (ספר ל"ר).webp|34px|היום יום גאולה ומשיח|קישור=]]
|תמונה=[[קובץ:היום יום גאולה ומשיח (ספר ל"ר).webp|34px|היום יום גאולה ומשיח]]
|רוחב=34
|רוחב=34
|צבע=כחול
|צבע=כחול

גרסה מ־01:33, 10 ביולי 2024

ברוכים הבאים לחב"דציטוט

חב"דציטוט הינה מאגר ציטוטים חב"דים, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד מתוך מטרה לקבל פני משיח בגאולה האמיתית והשלימה. המיזם עוסק בנושאים הקשורים בחסידות חב"ד, מושגים, מקומות, אישים והיסטוריה.
בחב"דציטוט יש כעת: 57 דפי ציטוט.

חב"דציטוט


דפים נבחרים

רבותינו נשיאנו

הבעל שם טוב  •  המגיד ממזריטש  •  אדמו"ר הזקן  •  אדמו"ר האמצעי  •  אדמו"ר הצמח צדק  •  אדמו"ר המהר"ש  •  אדמו"ר הרש"ב  •  אדמו"ר הריי"צ  •  אדמו"ר שליט"א

דפים חדשים

תחיית המתים  •  ר' מענדל פוטרפאס  •  בשורת הגאולה  •  ספר התניא

חסידים

בערל לאזאר  •  מענדל פוטרפס  •  זלמן משה היצחקי  •  ראובן דונין  •  דוד חנזין  • הלל מפאריטש  •  חיים זושא וילימובסקי  •  משה מייזליש  •  יחזקאל פייגין  •  יואל כהן  •  יהודה לייב גרונר  •  שמואל מונקס  •  פרץ חן  •  יצחק אייזיק מהומיל  •  מיכאל בלינער  •  שניאור זלמן גרליק  •  יעקב לנדא  •  עזריאל זעליג סלונים  •  רפאל נחמן כהן  •  יצחק הורביץ  •  גרשון מענדל גרליק  •  זלמן לייב אסטולין  •  זלמן יהודה דייטש

גאולה ומשיח

תחיית המתים  •  בית המקדש  •  ימות המשיח  •  קיבוץ גלויות  •  חיים נצחיים  •  וכתתו חרבותם לאיתים  •  סיום עבודת הגלות

עשרת המבצעים

מבצע תפילין  •  מבצע תורה  •  מבצע צדקה  •  מבצע מזוזה  •  מבצע בית מלא ספרים  •  מבצע נרות שבת קודש  •  מבצע טהרת המשפחה  •  מבצע כשרות  •  מבצע חינוך  •  מבצע אהבת ישראל  •  מבצע אות בספר תורה  •  מעדנים מצויים כעפר  •  מלך המשיח  •  ניצוץ משיח

היום יום

לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי

'מצוה' לשון צוותא וחיבור, והעושה מצוה מתחבר עם העצמות ברוך הוא, שהוא המצווה את הציווי הוא. וזהו "שכר מצוה מצוה", דזה מה שנתחבר עם עצמות אין סוף מצווה הציווי, זהו שכרו.

ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו ביטול פנימי אל החכמה ומעלת חכם, בביטול דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, חס ושלום, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו שאין לו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב למציאות אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש הפשוט ביותר, והנמשל המובן.

ומובן גם כן אשר ביחס להנ"ל, אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן ופשוט.

גאולה ומשיח

קישורים מומלצים

תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור תמונת הקישור
חב"דפדיה
האנציקלופדיה החב"דית
chabad.co.il
חב"ד בישראל
chabad world
חב"ד בעולם (אנגלית)
chabad.info
חדשות חב"ד
מפתח
ספרי הרבי
hebrewbooks
ספרי חב"ד
chabadlibrary
ספרי חב"ד (טקסט)
770live
שידור חי מ-770

יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד