תבנית:לשוניות2/תיעוד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דציטוט, מאגר ציטוטים חב"דים חופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
חב"דציטוט>שמואל חיים
(ביטול גרסה 429382 של שמואל חיים (שיחה))
 
מ (החלפת טקסט – "ערך" ב־"דף ציטוט")
 
(3 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 4: שורה 4:


פרמטרים:
פרמטרים:
*'''זיהוי''' - מזהה ייחודי למקבץ הלשוניות. כאשר משתמשים בתבנית זו מספר פעמים בדף אחד, יש להקפיד על ערך שונה לפרמטר זה בכל מופע של התבנית בדף.
*'''זיהוי''' - מזהה ייחודי למקבץ הלשוניות. כאשר משתמשים בתבנית זו מספר פעמים בדף אחד, יש להקפיד על דף ציטוט שונה לפרמטר זה בכל מופע של התבנית בדף.
*'''רקע'''- צבע רקע ללשוניות
*'''רקע'''- צבע רקע ללשוניות
*'''גבול''' - צבע הגבול
*'''גבול''' - צבע הגבול

גרסה אחרונה מ־22:59, 23 ביוני 2024

הסבר[עריכת קוד מקור]

תבנית זו מאפשרת יצירה של לשוניות.

פרמטרים:

  • זיהוי - מזהה ייחודי למקבץ הלשוניות. כאשר משתמשים בתבנית זו מספר פעמים בדף אחד, יש להקפיד על דף ציטוט שונה לפרמטר זה בכל מופע של התבנית בדף.
  • רקע- צבע רקע ללשוניות
  • גבול - צבע הגבול
  • רוחב - רוחב שיתפסו הלשוניות (ברירת מחדל 90%)
  • ברירת מחדל - מספר הלשונית שתוצג בעת טעינת הדף, כשהראשונה היא 0, השנייה 1 וכו'. ברירת מחדל: 0
  • שםX - כותרת הלשונית מספר X
  • תוכןX - כותרת הלשונית מספר X

להצגת ארבע לשוניות, נשתמש ב"שם1", "שם2", "שם3" ו"שם4", ובמקביל "תוכן1", "תוכן2", "תוכן3" ו"תוכן4".

בדרך כלל אין בכך צורך, אך אם נרצה שדווקא הלשונית השנייה ("שם2"/"תוכן2") היא שתוצג בעת פתיחת הדף, נשתמש בפרמטר "ברירת מחדל = 1"

דוגמאות[עריכת קוד מקור]

בדוגמה להלן שימוש ב{{תוכן נטען}}, וב{{טבלה מוסתרת}}, יחד עם לשוניות.

קוד המקור של הדוגמה

{{לשוניות2
 | זיהוי = 1
 | ברירת מחדל = 1
 |שם1=גאולה
 |תוכן1=
{{{!}} class="wikitable" width="100%"
{{!}}-valign="top"
{{!}} width="20%" {{!}}
* {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=mashiach|קישור=מלך המשיח|כותרת=מלך המשיח}}
* {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=mashiach|קישור=קראון הייטס|כותרת=שכונת המלך}}
* {{קישור לתוכן נטען|מיקום התוכן=mashiach|קישור=הגאולה}}

{{!}} width="80%" {{!}} {{תוכן נטען|מיקום התוכן=mashiach|קישור ברירת מחדל=הגאולה}}
{{!}}}
 | שם2 = רשימה
 | תוכן2 =
*אחת
*שתיים
*שלוש
 |שם3 = מקופלת
 |תוכן3 = {{טבלה מוסתרת
   | כותרת = יחי המלך המשיח!
   | תוכן = {{:יחי המלך}}
   }}
}}

  • אחת
  • שתיים
  • שלוש
יחי המלך המשיח!

"יחי המלך", או בנוסח המורחב "יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", הינה הכרזה שהתקבלה על ידי חסידי חב"ד בדור השביעי באישור ועידוד הרבי, בתור הכרזת קבלת המלכות של הרבי כמלך המשיח. הרבי הסביר שהכרזה זו הנאמרת בעת ההכתרה מבטאת את עומק הקשר שבין העם למלך עד שהמלך תלוי בעם המכריזים "יחי המלך" - הוספת חיים במלך, ושתוכן ההכרזה שהגיע זמן ביאת המשיח ולזרז את ביאת המשיח.


ב' ניסן תשמ"ח[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אז די עם זאל מכריז זיין יחי המלך".

שיחת ב' ניסן תשמ"ח

צריכה להיות הוספה בענין החיים - "יחי המלך", דוד מלכא משיחא (נתבאר בארוכה בשיחת ב' ניסן).

שיחת ב' ניסן תשמ"ח

ובאותיות פשוטות: לאחרי שישנה השלימות ד"חיים" שנה לנשיאותו דנשיא דורנו - צריכה להיות הוספה עיקרית בעניין החיים על ידי פעולת העם שמכריזים "יחי המלך", שתוכנה של הכרזה זו - שכבר הגיע הזמן דהקיצו ורננו שוכני עפר - כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו ועד דהקיצו ורננו דוד מלכא משיחא!

משיחת ב' ניסן תשמ"ח

ענין ההכתרה - "יחי המלך" שעל ידי זה פועלים ביאת דוד מלכא משיחא

שיחת ב' ניסן תשמ"ח

מציאותו של המלך תלויה בהעם "אין מלך בלא עם" כלומר אף על פי שנקראים "עם, מלשון עוממות.. רחוקים ממעלת המלך", הרי, ביחד עם זה פועלים הם את המלכות - המלך. וכמודגש גם בהכתרת המלך - שהעם מכריזים "יחי המלך" (כפי שמצינו גם במלכות בית דוד), שבזה מודגש גם שפעולת העם היא בחיי המלך חיים של מלך.

אנשי הדור פועלים הוספה בענין החיים אצל נשיא הדור, כאמור לעיל בענין ההכרזה "יחי המלך".

ענין ההכתרה - "יחי המלך" שעל ידי זה פועלים ביאת דוד מלכא משיחא.

הענין ד"אין מלך בלא עם" (תוכן הכרזת העם "יחי המלך") הוא בהדגשה יתירה אצל מלך המשיח.

והמעשה הוא העיקר: יש לסיים ולהשלים את מעשינו ועבודתינו - כולל גם הבקשה והדרישה "עד מתי", וההכרזה "יחי המלך" דוד מלכא משיחא - בזריזות הכי גדולה, הקשורה עם שמחה וחיות אשר ענינים אלו... פועלים כביכול ה"אחישנה" דהזריזות אצל הקב"ה... לגאול את בני ישראל בזריזות הכי גדולה, תיכף ומיד ממש, "לא עיכבן המקום כהרף עין".

ספר השיחות תשמ"ח ח"א ע' 350 ואילך

דבר מלכות תולדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה, ששלימותה ע"י המלך המשיח שהוא "מבית דוד ומזרע שלמה - שתוכנה של הכרזה זו הוא הגלות מציאותו דמלך המשיח

ספר השיחות תשנ"ב חלק א' ע' 133